Koreatimes - 6 out of 10 Seoulites want to work in 'metaverse' offices
Six out of 10 Seoulites would rather work in a virtual setting, such as the "metaverse" where people interact with each other as avatars, rather than going to a physical office.
According to the survey, 65.1 percent, or 2,916 Seoulites, would prefer to go to a virtual workspace using avatars. The other 34.9 percent, or 1,560 respondents, answered they would prefer to go to an actual office.
서울시민 10명 중 6명은 실제 사무실보다는 아바타로 교류하는 메타버스 같은 가상 환경에서 일하는 것이 더 낫다고 한다.
조사에 따르면, 65%가 아바타를 사용한 가상현실에 가고싶다고 한다. 다른 34.9 %는 그들은 실제 사무실에 가고싶다고 한다.
The top reason for choosing a metaverse workspace was "to manage work and household chores, as well as childcare at the same time," said 53.1 percent of the respondents. Another leading reason was "to maintain work-life balance," cited by 56 percent of the women, or 1,288 female respondents, and 43 percent of the men, or 1,003 male respondents.
메타버스 워크스페이스를 선택한 가장 큰 이유는 "직장과 집안일을 동시에 관리하기 위해서"라고 응답자의 53.1%가 말했다. 여성의 56%(1288명)와 남성의 43%(1003명)가 일과 생활의 균형을 유지하기 위해서라고 응답했다.
The other factors chosen in order were: because they prefer communication via avatar, at 19.9 percent, and because working in a virtual setting seems convenient, at 17.4 percent. As for why other respondents preferred going to an actual office, "the preference for in-person communication" was the leading reason at 41 percent, followed by "professional limitations working as avatars" at 27.5 percent, and "difficulty concentrating in virtual reality" at 19.8 percent.
다른 요인으로는 아바타를 통한 의사소통을 선호하는 비율이 19.9%로 가장 높았고 가상 환경에서 일하는 것이 편리해 보이는 비율이 17.4%로 가장 높았다. 다른 응답자들이 실제 사무실에 가는 것을 선호하는 이유에 대해서는 '직접 커뮤니케이션 선호'가 41%로 가장 많았고 '아바타'로 일하는 직업적 한계 27.5%, '가상현실 집중의 어려움' 19.8% 순이었다.
Regarding respondents' levels of experience interacting in the metaverse, 58.2 percent, or 2,603 respondents, said that they have experience interacting virtually, via games at 73.3 percent, avatar platforms at 40.5 percent and co-working and video conferencing platforms at 45.2 percent."
The metaverse will help stimulate related industries as well as affect people's job types and career choices. Thus, support for career development and recruitment programs in relevant fields will be provided," said an official from Seoul Women Up.
메타버스에서 상호작용한 경험의 수준에 대해서는 응답자의 58.2%(2603명)가 73.3%, 아바타 플랫폼 40.5%, 공동작업 및 화상회의 플랫폼 45.2%로 가상으로 상호작용한 경험이 있다고 답했다.
"메타버스는 사람들의 직업 유형과 직업 선택에 영향을 줄 뿐만 아니라 관련 산업을 자극하는 데 도움이 될 것입니다. 따라서, 관련 분야의 경력 개발 및 채용 프로그램에 대한 지원이 제공될 것입니다," 라고 서울 우먼 업의 한 관계자가 말했습니다.
* 단어
institute 기관
stimulate 자극하다